طرز تهیه پیراشکی کرم دار

پیراشکی

مجله عصر پاییز – پیراشکی کرم دار یکی از شیرینی های خوشمزه است که طرفداران بسیاری داشته و باب میل اکثر مردم می باشد. پیراشکی یکی از تنقلاتی است که افراد بیشتر در میان وعده های خود از آن استفاده می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا شیوه درست کردن این شیرینی را به شما آموزش دهیم.

موادلازم برای خمیر پیراشکی:

خمیر مایه    1.5 قاشق غذاخوری

شکر         1 قاشق مربا خوری

آرد           500 گرم

آب گرم      1 پیمانه

شکر         100 گرم

روغن مایع    نصف قاشق غذاخوری

نمک         نصف قاشق مربا خوری

آب ولرم      نصف پیمانه

طرز تهیه خمیر پیراشکی:

ابتدا ظرفی را برداشته آب ولرم را داخل آن می ریزیم شکر را به آن اضافه کرده و شروع به هم زدن می کنیم به طوری که شکر داخل آب حل شود. خمیر مایه را درون آب و شکر ریخته و درِ ظرف را می گذاریم، 20 دقیقه منتظر می مانیم تا خمیرمان عمل بیاید.

در ادامه، شکر و نمک را به خمیر مایه آماده شده افزوده و با هم مخلوط می کنیم. آب گرمی که داشتیم کم کم به موادمان اضافه کرده و شروع به ورز دادن می کنیم تا خمیر یک دست شود، سپس روغن را داخل موادمان ریخته و خوب هم می زنیم.

در مرحله بعد سطح میز را آرد می پاشیم، خمیر را روی آن قرار داده و شروع به ورز دادن می کنیم تا خمیر ما یک دست شود. سپس ظرفی را برداشته و خمیر را داخل آن می گذاریم و روی آن را با یک پارچه تمیز می پوشانیم. به مدت 2 ساعت اجازه می دهیم تا خمیر داخل پارچه بماند، در این صورت حجم خمیر 2 برابر می شود.

بعد از اینکه خمیر ما حجم گرفت سطح میز را آرد می پاشیم و خمیر را با وردنه صاف می کنیم. سپس خمیر را قالب زده و روی آن را می پوشانیم و به مدت 1 ساعت می گذاریم تا استراحت کند.

ظرفی را روغن ریخته و آن را روی اجاق گاز قرار می دهیم و خمیر ها را داخل آن سرخ می کنیم.

موادلازم برای تهیه کرم پیراشکی:

شیر یا آب جوشیده    1.5 پیمانه

شکر                  160 گرم

آرد                   90 گرم

وانیل                1.4 قاشق چای خوری

طرز تهیه:

شیر، شکر و آرد را در ظرفی ریخته، با هم مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم. مخلوط را مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود. وانیل را به مواد اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم، سپس حرارت را خاموش می کنیم. در آخر پیراشکی ها را از وسط برش زده  و کرم را داخل آن می ریزیم.

در آخر برای تزئین رویه ی پیراشکی می توانید از شکلات آب شده استفاده و نوش جان کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

3 × یک =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.